woensdag 10 maart 2010

Update

pfff... ik weet even niet wat we moeten posten hier.. Dennis en ik zitten met tranen over de wangen de berichten te lezen... hij moet !!



gisteren dus om 20:45 te horen gekregen dat het bloeden niet ging stoppen en dat door het bloed zijn hart en longen te weinig ruimte hadden..

Om 21:00 is hij naar de ok gebracht voor het openmaken van de wond en het proberen te stoppen van het bloeden. Ook is het bloed weggezogen dat niet via de drains werd afgevoerd. Hij heeft het zwaar, heel zwaar gehad... Zijn hart is er namelijk ook mee gestopt en ze hebben hem moeten reanimeren. Dit is "goed" gegaan. Hij was 23:30 weer op de ic, verre van stabiel... erg krietiek...



De 4 chirurgen zijn toen naar ons toegekomen en hebben ons gemeld dat als hij niet wat meer naar stabiel toe zou gaan komende uren dit het laatste was wat ze medisch voor hem konden doen... Hij moes nu zelf knokken



Na een uur de wacht te hebben gehouden zijn we allemaal toch proberen een rust moment te pakken. Hij bleef verre van stabiel en de 3 artsen zijn continu bij hem om medicijnen en zuurstof te regelen en optimaliseren. De longen zijn op dit moment het probleem nog niet, maar die hebben door het vervangen van AL mike zijn bloed door ander bloed en het toedienen van extreem veel vocht en pretnison, stollingsmiddel etcetc een enorme klap gehad. Het is ook afwachten hoe die zich de komende tijd zullen houden...



Vanacht om 04:00 is er nog iemand geweest die al zei dat het er niet goed uitzag en dat er om 08:00 met de wisseling van de teams (dag, nacht) nog 1 keer uitvoerig werd gekeken en besproken, maar dat we van het ergste moesten uitgaan.



Om 09:00 zijn we naar een kamertje toegeroepen en hadden we ons erop ingesteld dat we afscheid zouden gaan nemen van onze Mike... De artsen hadden overleg gehad en hadden toch nog een kleine, zeer kleine kans gezien voor hem en rond 12:00 gaat hij weer naar de Ok... om de bloedingen te stelpen en gaas achter te laten om het stollen te helpen.



Wij hopen dat dit het wonder is waar we allemaal zo zo ontzettend hard voor hebben zitten duimen en bidden !!!



MIKE VECHTEN NU ALS NOOIT TEVOREN !!!!



maar we weten wel dit dit een zeer kleine kans is... maar elke kans is er 1 ! en die moeten we aangrijpen, hoe moeilijk het ook is om het ene moment afscheid te nemen en het andere weer iets hoop te krijgen... Het maakt een ieder kapot, maar we moeten het doen voor Mike !!

63 reacties:

Belinda zei

Heel erg veel sterkte daar! Volhouden... we moeten inderdaad voor Mik. Hij is een vechter, hij krijgt niet voor niks nog een kans! We blijven duimen, hopen en bidden...

Liefs,
Belinda

Christa zei

ik weet niet wat ik moet zeggen,
Wil wat zeggen maar weet het echt niet,
ik wens jullie zo veel sterkte
mik kan het echt!
liefs en een dikke knuffel
christa

Anoniem zei

Houd elkaar maar vast. Verlies niet de hoop ! Liefs van Martina

Marleen (ex-collega van Apenheul) zei

Heel erg veel sterkte voor jullie allemaal! Blijf hopen, duimen en bidden.

Liefs

Rianne zei

heel veel sterkte! mike zet ehm op je kan het!!
we duimen en branden een kaarsje voor je!

liefs,
Marcel en Rianne

John zei

Heel veel sterkte en kracht toegewenst. Zolang er hoop is...

Stephanie zei

Ook wij duimen mee, heel veel sterkte gewenst, hou vol!

Anoniem zei

hallo daar allemaal,
de rillingen lopen over mijn rug.
En schrik van alles wat jullie bloggen.
Ga nu nog harder duimen.
Heel veel kracht gewenst.

moeder cf-er

Elise zei

ik weet ook even niet zo goed wat ik moet zeggen.. de hele ochtend steeds even kijken of er een update is, hopend op goed nieuws en dan is dit weer even heel erg schrikken.. zit het met tranen in m'n ogen te lezen.. heel heel heel veel sterkte! Liefs, Elise

Tamara M. zei

Het enige wat ik kan zeggen: Mike vecht!!Sterkte!

Anoniem zei

Kom op Mike hou vol!
We duimen ontzettend hard voor je!
xxx Daphne

Anoniem zei

Wat heftig allemaal! Heel Veel sterkte en kracht gewenst!
Marcia

Anoniem zei

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. Volhouden! Mik moet blijven vechten!
Ik wens jullie heel erg veel sterkte!

Liefs Suus, Jarenko en Alicya

Anoniem zei

Ik stuur al mijn liefde, kracht en hoop die kant op. De kaarsen blijven branden. Ik denk aan jullie!

Liefs,

Laura

Marjolein zei

Heel veel sterkte voor jullie allemaal

Mike, zet 'm op, jij kan vechten, heel hard vechten.

Ik blijf heel hard duimen

Liefs, Marjolein

bastienne zei

ik weet niet wat ik moet typen...
het is zo dubbel.
het is zo gemeen. Hij moet door!
wij gaan door met duimen (duimpie drukken heeft geen zin meer straks, we winnen geheid met die getrainde duimen.... ;) )
liefs,
Bastienne en Niels

Annemieke zei

Zit hier echt met stomheid geslagen achter mijn computer...
Hoewel ik niet echt meer intensief contact heb met Mike komt dit toch wel een beetje als een soort van klap aan....
Ik hoop echt met heel mijn hart dat hij hier door zal komen....
En hoop dat hij dit gevecht gaat winnen want hij heeft nog zoveel om voor te leven.....
Ik denk aan jullie, wilma, dennis, mathijs, nathasja, anneleine en de rest van de familie!!!
En wens jullie heel veel liefde en kracht toe in deze moeilijke tijd!!

Liefs,
Annemieke

Anoniem zei

Kom op MIKE, vecht jongen, je bent al zo ver...we duimen ons duimen stuk voor je!!

Dikke X, de Zoompjes

Anoniem zei

Kom op MIKE, vechten jongen, je bent al zover, we duimen onze duimen stuk voor je!!

XXX de Zoompjes

chiba_kun zei

Er zijn zoveel mensen die aan je denken en duimen en bidden.

Ik zou zoveel meer willen zeggen dan dit, maar ik denk aan je vriend.

Geef niet op. VECHTEN MIK!!!

Anoniem zei

Jullie totaal onbekend, maar ben een vaste lezer van mike zijn blog als moeder van twee dochters met cf.
Ik weet niet wat ik moet zeggen.
Ik duim hier zo hard mee voor Mike!
Een kaarsje aan.....Mike zet hem op!!!

Groetjes Regina

Unknown zei

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte, vanaf het moment dat ik het te horen kreeg ben ik alleen maar aan het duimen geweest en zal dit ook zeker blijven doen!!!
Mike blijf ervoor vechten!

Sterkte en veel liefs,
Cindy

Anoniem zei

ZET HEM OP MIKE,HET IS JE ZO GEGUNT .EN VOOR DE FAMILY HEEL VEEL STERKTE WE DUIMEN EN BIDDEN VOOR JULLIE.

Peter de Beus zei

Komop mikeeyyy je kan het!!!

Anne Rie zei

mike kop op, vechten..

en de rest heel veel succes en sterkte toegewenst daar.
liefs Anne Rie

Niels zei

Mike sterkte kerel!

Niels

Anoniem zei

hou vol jongen! Duim echt voor je! Je kunt het gr mark

Twan zei

Kom op Mike!
Gas er op

Alida zei

Hier zijn geen woorden voor.
Hopen dat het bloeden gaat stoppen.
Dat de vechtlust van Mike resultaat mag hebben.

Ik wens jullie ongelooflijk veel sterkte.

Liefs Alida

Anoniem zei

Kippenvel, zet hem op Mike, in alle kracht die je hebt!!

Sterkte voor de Familie.

Ik duim met iedereen mee!

Liefs Monique

Anoniem zei

Woorden schieten me te kort.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!
Mike verdient de kans die hij krijgt! volblijven houden!
Ik duim voor jullie.

Liefs,
Annet

Fred zei

Hallo Allemaal!

HEEEEEL veel sterkte!

ik blijf hard duimen en hopen.

groeten Fred

lielie zei

Vecht door Mike. kaarsjes branden.

ik denk aan jullie. heel veel sterkte..

liefs Annelie

muis zei

heel veel sterkte daar.
we blijven duimen en hopen.

mike zet hem op je kan het

liefs marion

SuuS zei

Lieve Mike,
Kom op jongen... Je kan het!
Ik zit hier zoooo hard te duimen voor jullie! Echt onwijs veeel sterkte!
Liefs Suus

Astrid zei

Beste allemaal,

Heel veel sterkte!!

Alle hoop komt jullie kant op.

Astrid

Denyce zei

Heel erg veel sterkte!

Liefs Denyce

Cobi zei

Lieve allemaal,
heel veel sterkte de komende uren.
Het is verschrikkelijk om te lezen, maar er is nog een hele kleine kans!
Blijf erin geloven, blijf bidden, we doen allemaal met jullie mee.
Liefs Cobi

Mariska de Ruiter zei

Het is erg moeilijk om hier wat neer te zetten, Er zijn geen woorden voor.

Mike HOU VOL!!!

Veel sterkte Liefde en Kracht voor iedereen

Liefs Mariska Martijn en Iris
André Trees en Melvin

Anoniem zei

Mike Kom op jongen!!! Je kunt het wel.
Wij geven al onze kracht en we hopen dat jij die ontvangt zodat jij weer er helemaal boven op komt.We zullen voor jou en je familie heel veel kracht toe zenden zodat jij gauw zult genezen.

Veel liefs,
Rene en Petra en Ruig en Benjy...

Anoniem zei

Vechten en Volhouden! Je kunt het!

Jeroen

Anoniem zei

Ik wens jullie heel veel kracht toe om dit te moeten doorstaan.
We denken aan jullie.
de Kievitten

Unknown zei

Beste Mike,

Ondanks dat ik jou (en je broer) niet echt goed ken, zit ik wel met tranen in m'n ogen je gevecht te lezen.

Ik hoop dat je de kracht vind om door te gaan voor alle mooie dingen die je in leventje hebt en zeker nog zult gaan krijgen!!

En ik zal zeker aan je denken de aankomende tijd.

Liefs Donata e Roy

Remke zei

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen...
Ik wens je alle sterkte en kracht van de hele wereld!
Vecht met al de kracht die je hebt! Liefs xx Remke

Cash en Els zei

Heel veel sterkte, voor jou Mike en je familie!!
We blijven duimen.

LIefs, Els

Elly zei

Lieve Wilma, Dennis, Natas en Matthijs,
Wat een vreselijke uren maken jullie door. Wat kan ik zeggen... Denk aan jullie,
liefs en een heel dikke hug,
Ellyrownneo

Roel zei

Ik volg de blog met enige regelmaat.
bij het lezen van dit bericht loopt het kippevel over mn armen.

Hou vol!!!

Groet Roel (mede-cf-er)

Laura zei

Via Tamara al een tijd geleden ook op deze blog gekomen... Ik ken jullie helemaal niet, maar dit bericht laat mij toch achter met een brok in mijn keel en traantjes in mijn ogen..
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. En Mike, vecht!! Ik duim...!!
Groetjes, Laura

Joyca zei

Mike, zet em op!

En iedereen om hem heen, heel erg veel sterkte!

Suzanne zei

Een brok in mijn keel... toen ik dit nieuws hoorde. Ken Mik van CF-tuning. Sterkte kerel we bidden voor je.

Liefs Suzanne

Hans zei

Komt goed, Mike is deep down een taaie en hij komt hierook wel weer overheen.
Jullie veel sterkte, zo dichtbij hem en toch zo machteloos..

Francaatje zei

Er zijn geen woorden,
geen enkele hand op je hart,
geen lieflijke oorden,
die jullie verlichting kunnen geven
bij deze smart...


Hou vol, voor elkaar en voor Mike.

Sterkte.

Esther zei

Via cf cafe volf ik zo nu en dan Mike's blog

we zijn hier met ons allen ook erg hard aan het bidden voor Mike. Dat er inderdaad een wonder zal gebeuren

lieve groeten
Esther
(mama van zoontje, 3 jr, met CF)

Bowe zei

Kom op mike.. we duimen voor je hier!!

Sander (MaXxX) zei

Heel veel sterkte daar! Ik hoop dat Mik erbovenop komt!

Als ik de teksten op dit blog zo lees moet ik zeggen dat het me behoorlijk aangrijpt! (Vooral het idee dat ik hem wellicht nooit meer zal spreken, laten we hier maar niet vanuit gaan!)

Voel me zelfs een beetje schuldig dat ik het niet eerder wist gezien ik 'vroeger' best veel met Mik omging! :o (Helaas is dat contact de laatste 2jr een beetje verwaterd)

Veel sterkte Mik!
Vooral blijven knokken, je hebt nog zoveel om voor te leven!
Hopelijk spreken we elkaar spoedig weer!

Anoniem zei

We kunnen nu alleen nog duimen, hopen en bidden voor Mike. Ik heb net even gebeden met God, dat is het enige wat ik momenteel kan betekenen. Lieve mensen allemaal mogen jullie ook de kracht krijgen en het geduld behouden. Mike zet hem op jongen, we willen je nog lang niet missen !! Bert - ook cf'er

Unknown zei

Heel veel sterkte! Ik hoop dat Mike het gaat redden. Ik wens jullie heel veel kracht toe.

Anoniem zei

Ik bid mee

Regina

Yvonne Pelt zei

Beste mensen,

Heel veel sterkte allemaal.
We duimen met iedereen mee.
Met al die positieve gedachten naar Mike en familie KOMT dat wonder er gewoon!!!

(moeder van Suus)

Anoniem zei

Wat een klote bericht.
Kom op jongens
Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
x Harriet

Anoniem zei

onwijs veel sterkte:( en mike vechten jongen, je kan het!!

(K)

Irène zei

Oh wat spannend...
Heel veel kracht, sterkte, liefde en een heel lange adem gewenst. Voor Mike en voor zijn naasten.

Anoniem zei

Lieve mensen,

Ik hoop zo dat jullie zo meteen hoopvolle berichten krijgen. Heel veel sterkte

Liefs Gertie