zondag 7 maart 2010

the day after

Nou, zit je dan, had toch liever daar gelegen... Of toch niet.. Nou het is gewoon een dubbel gevoel.

Ik sta natuurlijk ZEKER achter de operatie, en ga hem met volle moed aan, allen als je eenmaal de operatiekamer wordt ingereden, ga je liever terug. Maar toch ook weer niet... haha, het is allemaal erg ingewikkeld, en dat merk je ook aan de dagen erna.

Op het punt dat je gebeld wordt is alles normaal, je slaapt. Daarna gaat alles op de automatische piloot, totdat je het ziekenhuis weer uit loopt, zonder de nieuwe longen.. Dan gaat het allemaal dagen, en bedenk je opeens wat er allemaal is gebeurt, erg onwerkelijk, gezien je binnen 5 minuten van de OK weer buiten loopt.. Erg raar!

De onderzoeken vielen me overigens nog mee, ik heb nog niet meegemaakt dat de epidraal werdt gezet, gelukkig, maar de rest is allemaal gebeurt.

De volgende dag, was ik toch blij dat het niet was gebeurt, want de aangeboden longen waren niet goed, DUS die wou ik natuurlijk niet hebben, en niemand niet!
Het is gewoon allemaal erg onbegrijpelijk, vooral als je nu gaat bedenken hoe het was geweest als de transplantatie wel was doorgegaan, hoe ging het nu, kon ik al van de beademing af, enz..

Het is misschien beter om daar niet mee bezig te zijn, misschien moeten we het gewoon deels vergeten, en leren ervan. Want het was een zeer goede generale repetitie!

4 reacties:

lielie zei

Jeetje Mike, ik lees nu pas dat je een oproep hebt gehad. Klote, maar als de longen niet goed waren, idd maar beter zo. Er komt snel een nieuwe oproep voor je, met super longen.... wedde???

heel veel liefs Annelie

Tamara M. zei

Ja heftig allemaal he.... Mocht je ook al gel in je mond smeren enzo? Dat heb ik nog niet meegemaakt namelijk;) Dus mis nog een stukje experience:P

Volgende keer super longen idd!!

xxx Tamara

Anoniem zei

Nou Mike,
Ha Mike,

Het was bijna "All the way". Een slechte generale repetitie (ik wil liever niet of toch wel, incl. slechte longen) zorgt later toch voor een perfecte show.
Ik duim voor je dat het volgende keer om het eggie gaat, en je vervolgens jaren mag genieten van je gezonde longen

Hoeplijk neemt de tweestrijd af, en droom je alleen nog maar van gezonde longen.

Groeten,

Ad

Fijn dat ik nu ook weet hoe het de laatste minuten in de operatietafel aan toe gaat. Was voor mij nog een raadsel. Weer wat geleerd.

Anoniem zei

Hey Mike,


Wat een toestand zeg.

Weet wel een beetje hoe jij je voelt. Ik lag dan wel net niet in de OK kamer maar wel de kamer er voor. Ik werd bijna de OK in gereden, tot ook het nieuws kwam, dat de long niet goed was. Ja erg raar dat je dan naar 5 minuten weer verder gaat met je vertrouwd leventje.

Het is echt niet raar, dat je zoveel vragen hebt, en denkt, stel dat, of als?????

Laten we hopen dat je heeeeel snel een nieuwe oproep krijgt, en dat dan alles wel door gaat!!

Suc6 en hou je haaks!

Lieve groet Monique