dinsdag 14 oktober 2008

VANDAAG OP TV!

14 OKTOBER - 21:00 - NED 3 - JONG!

Tegenwoordig kunnen we makkelijk 80 jaar worden. Maar wat als je jong bent en weet dat je de 30 niet zal halen?

In deze aflevering van Jong ontmoet Manuel Lonneke (25), die lijdt aan een agressieve vorm van kanker en niet meer te genezen is. “Toen ik jong was overleed mijn vader aan kanker. Ik heb altijd het idee gehad dat de ziekte mij ook ooit zou treffen. Toch ben ik sterk, maar helaas is de kanker nog sterker.” Manuel gaat met Lonneke mee naar het ziekenhuis waar zij te horen krijgt hoe lang ze nog te leven heeft.

Ook gaat Manuel op pad met tweeling Dennis en Mike (21). Zij hebben allebei Cystic Fybrosis, oftewel taaislijmziekte. Hun longen raken langzaamaan verstopt waardoor ze steeds minder lucht krijgen en heel veel moeten hoesten. Mike staat ook op een wachtlijst voor nieuwe longen, maar de broers zullen hun 30ste verjaardag waarschijnlijk nooit halen. “Iedereen gaat ervan uit dat hij tachtig wordt, maar wij zijn al ongelooflijk blij als we de dertig ooit halen.”

Ondanks hun ziekte genieten Dennis, Mike en Lonneke nog volop van iedere minuut. Bovendien zijn ze alledrie helemaal gek van autoracen. Manuel heeft dan ook een ‘supersnelle’ verrassing voor zijn gasten...

KIJKEN DUS! ^^

7 reacties:

Tamara M. zei

Cool, ik ga kijken^^

Hoelaat is het precies?

xxx Tamara

Remke zei

Ik ga ook kijken!!!, Gave foto..
woehoe stoerrr

dikke kus

@ tamaar om 21:00 nederland 3

Anoniem zei

hoi ,
gaaf om jullie op tv te zien, ik ken jullie niet maar heb wel eens jullie foto's gezien in een fok foto boekje van t laatste fok kamp.
Leuk ook om te zien dat jullie veel op elkaar lijken maar toch met wat kleine verschillen.
Ik hoop dat de lt strax geweldig goed gaat lukken en dat jullie nog heel lang samen hebben.
Ik ben ook een cf tweeling maar een andere generatie ik ben al 37 jr.
Ik woon vlak bij de racebaan van zandvoort en kom er wel eens kijken.
groetjes van manon

Irène zei

Ha Mike,

Wat een mooie uitzending van JONG!
Jullie deden het echt heel goed.

Groetjes,
Irène

Anoniem zei

Onwijs vet gaaf om jullie op tv te zien!
Hoop echt heel erg dat jij snel een telefoontje gaat krijgen meneertje..:)

Liefs Lein.

Anoniem zei

Hey Mik!

Ik had je al een berichtje gestuurd natuurlijk (A) via sms! Maar ik wou toch nog even zeggen dat ik het een super uitzending vind! Ook dat je gewoon zo positief in het leven staat terwijl je weet hoe je ervoor staat! Ik heb heel veel bewondering voor jou doorzettingsvermorgen. Ik weet hoe moeilijk je het soms hebt, en hoe eigenwijs je dan bent om toch nog op school te komen;-)! Respect!

Liefs Moniek

Anoniem zei

Hoi Mike,
Ik had de uitzending van Jong nog niet gezien op tv, dus ik balangstellend (op afstand) als ik ben toch maar kijken waar iedereen zo laaiend enthousiast over is, gisteren op internet terugkijken.
Nou en ook ik vind het een hele mooie uitzending waarin jullie leven heel goed is neergezet!!
Ben onder de indruk.
En voor jou wil ik zeggen en natuurlijk ook voor Dennis, ga zo door!!
Geniet!!!!
Ik gun het jullie!!
Liefs Nicole (danspartner matthijs ;-))

Deze reactie staat ook bij een andere blog van je, ben een beetje kippig vanmorgen