maandag 26 oktober 2009

Gedwongen uit logeren

Titel doet wat erger aan dan het is hoor, maar deels natuurlijk waar.. Wij hebben er niet voor gekozen om CF te hebben, dus is dit deels gedwongen. Uiteraard sta ik er nu een volle 99% achter (de andere 1% is koppigheid lol) en draven we gewoon door, zoals we altijd doen.

Vandaag was mijn opname dag, ze dachten eerst dat ik na het aanprikken gelijk zou vertrekken.... Ik moest ze jammer genoeg tegenspreken.. haha, daarnaast vertelde ze me dat ik een 'lange lijn' kreeg. Dat was wel even schrikken gezien ik hier geen ervaring mee heb. Gelukkig was al snel de man er die me aan zou prikken, piekeren zat er dus niet in!

De beste man nam de tijd en beantwoorde al onze vragen, gelukkig maar want dat waren er wel een paar...
Al snel overgegaan tot actie, ik laat mezelf meestal verrassen en ben niet zo snel bang, maar had toch wel de kriebels..
Vooral toen de hele poespas werdt klaargezet, mondkapjes op, haarnetjes, steriele doeken over de hele zijkant van men lijf (terwijl ze in een groot vat in de bovenarm prikken) een Echoding was erbij en nog wat romslomp... Na wat verdoving begon de beste man zijn werk te doen (gelukkig het zijne, want ik zou iemand leeg prikken....)
Na een kwartiertje mieren was de klus geklaard, Mister Pick-prikker (zo noemen ze de langelijn) kon ze handeltje weer meenemen en gaan. En hij liet achter... Een lijnte in mijn arm die via men ader richting een grootvat nabij het hart is geleid (gelukkig schoot hij niet richting de hersenen via men oksel, want dat komt nog wel eens voor... Daarvoor werdt na de tijd ook een controle X-ray gemaakt, lol)

Men zegt dat deze lijnen nihil sneuvelen. OLEE! Dat moeten we hebben, je voelt er gelukkig ook weinig van, alleen de verdoving en de stress...

Duurde nog even voordat ik een maatje kreeg hier, genaamd infuuspaal! Maar ik zit eraan, de eerste shot van 600ML heb ik gehad, nog 41 tegaan, op dit moment loopt een andere antibiotica naar binnen maar die doet er 24 uur over (tussendoor om de 12 uur een zak van die andere 600ml anti-bacterie-spul) lol!

Nu zo maar eens slapen, was vandaag niet zo saggo als anders op een opnamedag, dus dat viel nog mee voor me vriendin en de rest van de visite, haha. Ga me er a.s. 3 weken gewoon doorheen slaan, ookal is deze kamer zo kill en is dit fucking bed 1.5 Meter te klein! Dit noem ik nou niet een master bedroom zoals ik besteld had.........

2 reacties:

Tamara M. zei

Waarom een pic pijn ipv infuus? hebben ze dat ook uitgelegd? En had je nog keus?

xxx

Mike zei

Hey Tamara, heb je even een smsje gestuurd.

Pic lijn is het nieuwe soort infuus,de oude infuzen tasten je aderen enorm veel aan, daardoor sneuelen ze vaak door ontstekingen en ben je lastig te prikken naderhand. Datkomt mede door de antiiotica die door je kleine aderen loopt en op de anderen inspeelt..

Met de grote piclijn is dat niet het geval, die is geprik in de bovenarm en lijd meteen slangetje richting een groooottt vat in je borst ergens. Hierdoor sneuvelt die mindersnel, en zullen je aderen gespaard blijven. Voor mensen met een PAC is dit niet van toepassing natuurlijk.

xx