zaterdag 20 september 2008

Zweefvliegen

'Ik blief met beiden benen op de grond, we hebben geen vliezen gekregen en geen vleugels dus wij horen niet in zee of in de lucht' Enigsinds heeft Rene gelijk, maar aan de andere kant kan het toch erg spectaculair zijn.. En ach, anders kom je ook nergens, dus ik beeld me die vliezen en vleugels wel in :) (Bovenstaande foto: Ikke, ready for take-off)

Gister was zo'n dag dat ik me even moest inbeelden als 'vliegenier Mike', ik was tevens niet de enigste want ik had het voor me verjaardag gehad, dus men broertje mocht ook even Nederland van boven bekijken.


(Bovenstaande foto: De vliegtuigjes, 1 oude en 1 nieuwe)

(Ik heb nu nog geen fotoos en vids trouwens, die liggen bij mijn 3e en 4e huis en heb nu even geen zin om op te halen, dus dat later)

We kwamen aan bij de vliegclub, hun hebben een plek gehuurt op een leger basis, dus eerst moesten we ons legatimeren, natuurlijk was er 1 draak bij die het was vergeten (Dennisje) maar gelukkig gold het rijbewijs ook haha,..

Toen werden we daar opgehaald door Karel, een ouwe man die lekker gek is en ook zo overkwam op iedereen, lullen dattie deed! Die bracht ons na de plek op de legerbasis waar wij de lucht in gingen, erg groot everigens daaro, ook leuk met een RWD auto :) hehehe!!

Toen was het dus zover, ons werd uitgelegd hoe het werkte en dat wij beschikking hadden over 2 zweefvliegtuigen, een gele oude en een witte nieuwe, je word dus ingeleid en dan ga je dus, bakkie dicht en even een veiligheids check, en dan word de kabel gespannen..


(Bovenstaande foto: Dennisje die gaat vertrekken hehe)

Wat er dan gebeurt is niet te beschrijven, dat gaat zo f*cking snel, damn! in 4.5 seconde zit je op de 100 en ben je al ver de lucht in, die acceleratie is toch wel heeeel anders dan in een snelle auto haha, niet verwacht, dus ik schrok er even van (wat ook strax te zien is op het filmpje)

Ondertussen is de 'piloot' druk bezig het vliegtuig onder controle te houden en op een gegeven moment moet de kabel los gaan, wat mij gebeurde was echt lijp, het was een 'ongecontroleerde loskoppeling'... Nou ik kan je vertellen, je schrikt je KAPOT! En denkt dat je weer neer stort, ik scheet op dat moment toch even in men broek haha, en dat terwijl ik toch heel wat gewent ben :p

Daarna is het lekker rustig, altans voor mij, me broer was een ander verhaal, je zweeft beetje rond, om wat te 'klimmen' ga je in een hoogdrukgebied wat circelen en zo blijf je een beetje bezig om in de lucht te hangen, dit heeft natuurlijk een erg mooi uitzicht..

Ik moest na een 11 minuten weer landen, je kan overigens achterin ook alles besturen, wel grappig :) Dat gaat ook allemaal erg kalm en je merkt er weinig van eigenlijk haha.

Daarna mocht men broertje Dennis dus, en als verassing mochten onze vriendinnetjes ook de lucht in, allemaal erg leuk en veel fotoos/filmpjes van, maar die dus later.

(Bovenstaande foto: Leine, vriendin van Dennis, hoppa de lucht in)

De vliegenier was een collega van Matthijs en had voor hem nog wat in petto, dit is moeilijk te beschrijven, maar hij is wel 4 keer over de kop gegaan haha, erg vet om te zien, hij was dan ook binnen 3 minuten beneden, maar wel wat beleefd, dit MOET je gewoon zien op de camera, magoed dat komt nog.
(Bovenstaande foto: Natascha, mijn meisje, met parashutte, DE LUCHT IN!)

Morgen is weer een leuk dagje, ik vertrek vanavond samen met Dennis richting Limburg, om morgen daar (samen met Dennis zwager) na de volvo garage te gaan om daar volvo's uut 2008 op te halen, hierin gaan wij morgen bij 'project landart' shauffeuren, beetje rondrijden in die nieuwe volvos leek ons wel wat, dus daar later weer fotos van haha.

Thanx voor het lezen ennuh, laat maar berichtje achter haha.



Video van opstijgen van zo'n ding, 4.5 Sec op de 100 :)



Video van me broer die aan het stunten is :D

2 reacties:

Anoniem zei

Hoi Mike,

klinkt wel heel erg gaaf dat zweefvliegen. kan me wel herinneren dat een keer met FOK ook de lucht in zijn geweest.
Wij mochten toen kijken.
wat voor Volvos zijn t?
Groeten Fred

Anoniem zei

pffuuuu :D was lagguh he ;) we doen het nog weleens over als je ook de skyline klaar hebt :D


greetzzz, je breur