donderdag 31 december 2009

2009 - hoogte en dieptepunten.

Vorig jaar schreef ik een stukje, dit ging over de hoogte en dieptepunten van 2008. Nu kan ik me eigenlijk niet veel herinderen van 2008. Gezien ik 23% longinhoud heb merk ik dat ik dingen snel vergeet en echt ga leven met de dag. Gelukkig is het afgelopen weken weer anders. Ik kan meer genieten en kan weer meer aan de toekomst denken.

Vorig jaar schreef ik dus een stukje, een stukje waarin ik ook mijn voornemens voor 2009 ook aan gaf. Ik las ze net over en heb er wel een paar kunnen afschrijven, wat dit jaar dus een goed jaar maakt. Misschien had ik wat teveel op mijn lijstje gezet vorig jaar. Gezien alles niet gelukt is. Maar ik mag niet klagen.

Niet stoppen met school stond op het lijstje, 2009 is een jaar geweest waar echt mijn discipline werd getest, ik ging school verder thuis afmaken gezien het op school mij teveel energy kostte, op het lijstje stond niet school afmaken, wat mij wel gelukt is!

Na een aantal lange maanden ploeteren is DAT me wel gelukt, wat wel het hoogte punt is geweest van dit jaar. Ik ben tussendoor een aantal keer gestopt, maar heb gelukkig de draad weer op kunnen pakken. Thuis wordt je nu eenmaal snel afgeleid en heb je geen steun van je mede studenten. Ben dan ook blij dat ik mijn papiertje toch nog heb kunnen halen, dat was eigenlijk een soort wens om voor de transplantatie toch nog een papiertje bemachtigd te hebben.

Eind 2008 stond ook op mijn lijstje gelukkig zijn, iedereen is natuurlijk op zijn manier gelukkig. Ik moet gelukkig zijn en worden van kleine dingen. Dit red ik al jaren maar dit jaar was toch wel een stuk lastiger. Ik merk dat cf in 2009 mij echt schade aan heeft gericht. Dingen die ik graag wil heb ik op moeten geven en kan eigenlijk weinig meer.. Magoed, ik ben iemand die positief in het leven staat, ik ben dan ook aan het genieten geweest van andere, kleine, dingen. Wat mij gelukkig maakt. 2010 wordt hét jaar!

Nieuwe longen en volgás kunnen gaan met mijn skyline stonden ook in the to-do-list. Deze beiden dingen staan dan ook in het lijstje van de lijst van 2010. Jammer genoeg. Nieuwe longen had ik graag willen krijgen, maar het is nu eenmaal niet zo. Wel een vreemde gewaarwording eigenlijk.... Het idee dat er nu ergens iemand loopt met longen die straks in mijn lichaam zullen bevinden. Het zal een zware operatie worden, maar ik ga het redden!

Dat stukje over de Skyline, sjah.. Ik kan er weinig over kwijt. Wat dat betreft is het jaar echt weggegooit. Magoed, begin 2010 zal die zeker gaan rijden gezien mijn sportautootje bij Jeroentje.nl staat voor het afbouwen. Ik heb wel veel geleerd op auto/skyline gebied. Heb samen met me broertje het blok begin 2009 uit elkaar gehaald en half 2009 weer in elkaar gebouwd. We hebben 'samen' het blok in de auto gelegd en zijn zo verder gaan knutselen. Alles is eigenlijk zelf gedaan tot op het laatste beetje wat Jeroen nu doet voor mij :)

Er stonden nog 2 dingen op het lijstje. Gelukkig zijn met Natas en samenwonen met haar.. Nu is het gelukkig zijn zeker gelukt, natuurlijk met up en downs, maar dat heeft iedereen in zijn relatie, onze relatie heeft natuurlijk erg veel te lijden gezien ik erg ziek ben en andere factoren. Maar we kiezen voor elkaar en zullen het daarom ook redden 'tot de dood ons scheid'. Dat samenwoon stukje is in dit jaar niet gelukt. Deze maand hebben we wel stappen gezet zodat we begin 2010 in een huisje komen te zitten. De papieren liggen klaar en ik wacht nog op een brief. Dan zal het opgestuurt worden en is het een kwestie van tijd voor ik een huis heb. Natas trekt hier natuurlijk bij in!

2009 was een jaar met veel ups en downs. Ik heb in 2009 meer tegen slagen gehad dan in een ander jaar. Voornamelijk op het gebied van mijn ziekte natuurlijk. Ik heb al vaker gezegt, als ik CF niet had was het een perfect leven. Jammer genoeg heb ik dat niet, maar met nieuwe longen komen we een heel eind.

2010 zal hopelijk ECHT 'mijn' longen brengen. Ik hoop tot die tijd stabiel te blijven en vanuit mijn woonkamer opgeroepen te worden. Ik zal ervoor zorgen dat ik goed en stabiel erin ga, en er sterk uit kom. Ik ga in 2010 weer beginnen met 'sporten'. Een jaar lang niet gedaan, maar het MOET en dat zal dan ook gebeuren.

2010 zal ook een jaar worden van genieten.

Ik zal in 2010 volgas aan komen rijden bij mijn eigen huis, waar die dan ook staat, zal de motor van de skyline uit laten draaien en genieten van de ronkende PK's onder de kap. Zal naar mijn huis kunnen rennen met mijn nieuwe longen en zal daar mijn sexy vriendin aantreffen in een perfect ingericht huis. Tijdens het binnenstappen zullen 2 kleine keffertjes tegen me been aan springen van geluk. 'De baas is weer thuis van zijn tourtocht met DE club' zullen ze denken... Moe maar voldaan van de paar honderd-KM-tourtoch zal ik op mijn ultieme plofbank (die er moet komen!!!) ploffen. En zal ik samen met mijn vriendin uitkijken op een mooi jaar, en wat nog komen zal gaan. Werken, genieten, zwemmen, fietsen, op vakantie naar het buitenland en niet meer benauwd zijn. 1000% meer genieten in 2010 dan 2009/8 en de vorige jaren dus!

Dat wordt mijn droom voor 2010. En ik zal het waarmaken!

4 reacties:

Anoniem zei

Wij hopen met jullie mee en wensen dat alle wensen uit komen,GENIET van het leven en elkaar,

Grts,de Zoompjes xxx

Marjolein zei

En ook ik hoop met jou/jullie mee! Ik blijf de site in de gaten houden voor nieuws, want ik hoop echt met heel mijn hart dat die nieuwe longen er aan komen, en snel ook! :D

Liefs, Marjolein.

marieke zei

en het heeft niet zo mogen zijn :(
zo balen voor je , we hadden het je zo gegunt, lieve Mike rust in vrede......... we zullen je nooit vergeten!!!!!!!!!!
Marieke

Anoniem zei

Klote ziekte cf
Dag Mike