dinsdag 22 september 2009

Wheelchairíng in tha Efteling!

Gister was een leuk dagje, ook wel spannend, en aan de andere kant ook weer minder.

Ik zag er toch best tegen op, 1.5 uur rijden was het richting de Efteling, niet dat ik me zat op te vreten, maar toch knaagde er iets van binnen wat niet fijn was.

Ik ging vandaag, wat al langere tijd was afgesproken, met mijn vriendin en de 2 Wilma's (beide moeders) richting de efteling. We hadden kaartjes via AH die ik nog kan declareren bij Stichtingfok.

Me ouder(s) en vriendin stonden erop dat ik in een rolstoel moest, damnit! Nog noooooit heb ik daar ingezeten en nu kon ik er toch echt niet onderuit, heb natuurlijk wel eens voor de fun in een rolstoel gezeten, maar nu was het toch echt voor me eigen bestwil.... Pff!

Het voelt als een soort achteruitgang, dit vertelde ik mijn vriendin, waarop zij wijs zei "Je bent al veel langer toe aan die rolstoel, en je bent al slechter, je moet het alleen nog accepteren" ... ... .. Shit zeg, misschien heeft ze wel gelijk!

Wij al waggelend, of altans, hun waggelen en ik rollend het park door. En het is me niet tegen gevallen. Eindelijk geen gehijg! Geen koppijn! Geen moeheid! Opzich dus wel goed.

We zijn in een aantal attracties geweest, ben maar niet over de kop gegaan aangezien de BOBBAAN (bobsleebaan) me eigenlijk al erg veel werdt. Vroegah had ik een vet sterke maag, maar nu werdt ik van het schommelschip al half misselijk, haha! Duidelijk te weinig in die attracties gezeten!

Savonds zijn we uit eten geweest bij de Efteling in de buurt, lekker een chineesje gepakt gezien de MAC zoo fucking vol was! Chinees is toch lekkerder, dus mag niet klagen. Daarna hebben we nog 1.5 uur na huis gereden.. En ben ik savonds (want had nog puf over) nog even aan school gegaan...

Opzich dus een goede dag! Voelt alsnog een beetje als een domper gezien het mijn éérste aanvaring is met een rolstoel, gatver, vroeger zeiden ze dat ze me af mochten schieten als ik daarin zou belanden. Nu loop ik al jaaaren met een longinhoud van 23 a 25% dus mag niet klagen, ik weet het, maar die stapjes voelen gewoon als stappen in de verkeerde richting!

Ik heb me er denk ik wel overheen gezet hoor, ik zal nu in attractie parken of dierentuinen misschien sneller in een rolstoel stappen. Maar no way dat er hier één in huis komt, ik fik hem af!

4 reacties:

Kim zei

Nou toch dapper van je! Fijn dat je een leuke dag hebt gehad!!

xxx

Yehudith zei

Ook al was het een domper, misschien is het ook wel een 'opsteker' geweest dat je de voordelen (geen koppijn, gehijg, etc.) van de rolstoel hebt gemerkt. (?)

Maar t blijft vervelend natuurlijk...

Xx,
Judith

Lianne zei

Herken je verhaal zooooo.... Ik verafschuwde dat ding ook jaren, ja vroeger met FOK voor de gein rolstoel racen. En ging laatste jaar toch ook vaker in atractieparken zo'n ding huren.. en zo geniet je wat meer van de dingen en hoef je niet steeds te denken hoever nog, pff kan niet meer en hoofdpijn inderdaad.
En ja je geloofd het niet sinds enkele maanden staat er een in de schuur, en geloof me soms is hij handig. Maar Mike zolang het nog zo kan lekker blijven doen.
Liefs lianne

natas zei

lief, ik ben trots op je en je doet het goed hoor. Ennuh als je maar weet dat ik je met alle liefde vooruit rol, want voor mij blijf je precies dezelfde mike in of uit die stoel.
Ik vond de efteling ook super, en heb genoten:D.

dikke knuffel en een kusje van mij