vrijdag 22 mei 2009

Zwembad aanrader!

Daar gaan we weer, een klein verhaaltje, en tevens een aanrader voor CF-ers!

Sinds enkele jaren kunnen mijn longen het zwemmen niet meer aan, vroeger gingen we elke week zwemmen in het nabijgelegen Malkander zwembad. Daarna is het minder geworden, tot het op een gegeven moment niet meer ging.

Ten eerste is het ongelooflijk koud in de meeste zwembaden, en wat krijg je dan, weinig lucht. Niet fijn voor 'ons' met al weinig lucht.

Daarnaast is het klotsende water na een paar uur zo vervelend en gaat de hartslag omhoog, ik merk altijd aan mezelf dat ik dan wel 2 keer per seconde ademhaal, en dat gaat gewoon nog een half uur door als het niet langer is, lekker hijgen in het water, lekker moe worden! Niet zo fijn dus.

Ik heb afgelopen 2 jaar geen zwembad meer aangeraakt, alleen het idee al, die gaten van drains en littekens interesseren me geen moer, maar die koud, die kortademigheid wat erbij komt enz, ik moest er niet aan denken!

Totdat we na www.prestonpalace.nl/ gingen, daar is het water heerlijk, als je erin stapt wordt je lucht je niet ontnomen, en daar kan ik wel lekker de beest uithangen! Tevens is het erg leuk, ze hebben er vanalles, ook regent het soms in het zwembad! Grappig hoor!

Ik ben er eergister weer geweest, het is vanuit mijn huis 40 minuten met de auto, maar zeker de moeite waard! Gister was het een prive zwembad, want er waren 5 mensen extra, en het is er best groot!!! :D

Ik heb gister genoten, en dat voor de 2e keer, en zal er zeker vaker heen gaan, ik vind dat je als longpatient er lekker kan vertoefen, je stapt het water in en het is gewoon heerlijk!

Het is natuurlijk wel wat duurder dan normaal, 16.50 p.p. maar daar krijg je wel een hoop voor, souna's, stoombad, zonnehemels, drinken en eten. Alles bij de prijs in!

Tipje van Mik ^^

1 reacties:

Leoni Wobma zei

Nou mike invervolg mag je even kenbaar maken dat je gaat;-) Je kent mij niet, maar ik vond je blog via longtransplantatie.nl. Heb ook cf, en ltx patient, heb je tip gebruikt. Afgelopen zondag gezwommen en gebadderd na x aantal jaar. Heerlijke ervaring, Thanks!