dinsdag 9 december 2008

Me eigen verpleegstertje

Soms heb je gewoon even iemand nodig die je uit de put haalt. Mijne heet Zuster Natascha.

Ik ben begonnen met mijn kuurtje thuis, hoop gezeur was het wel, want de arts hier uit apeldoorn kon ik niet bereiken om mijn infuus aan te prikken, en via de Utrechtse thuiszorg het regelen is ook weer zo omslachtig,. Ik ben uit eindelijk uitgekomen bij mijn huisarts.

De huisarts heeft vrijdags mij aangeprikt, 1 dag later dan de bedoeling was. Gelukkig prikte ze in 1 keer raak dat is wel een erge uitzondering voor een huisarts, dus ik was dolblij! =)

Mijn vriendinnetje was hierbij continu aanwezig, voor haar een eerste keer dat ze dit meemaakt thuis, dus ook wel spannend, en ze houd niet van mensen die mij zeer doen haha!
Toen ik eenmaal thuis het infuus had ging het niet echt beter, voelde me telkens minder en minder. Kreeg een soort van griepje en het wou allemaal niet vlotten.
Mocht van de arts niet sporten en na school dus BAH! Ik zat in de put.

Gelukkig was Natascha er, meestal alleen in het weekend maar we waren nu de heleweek niet van elkaar te scheiden, wat een gezellige boel is het dan zeg! =D
Ze helpt me, een soort van 3e arm, en tegen haar zeg ik vrijwel alles, ideaal zo'n zustertje a.k.a vriendinnetje! Dat meisje haalt me echt uit de put! :)

Gister sneuvelde mijn infuus na 4 dagen, weer een kleine telleurstelling natuurlijk,.. Het nieuwe infuus prikken en doen koste ook weer een enorme tijd en we waren smorgens ook al na Utrecht geweest, helemaal uitgeput dus gister, en dat terwijl ik al een aantal dagen echt slecht slaap.. Pfuuuuu! Kon er nog wel bij!

MAAR! Vandaag! Voel ik mij eindelijk wat beter, vannacht lekker geslapen, mijn neus zit niet meer dicht, geen last meer van de keel, geen hoofdpijn meer, geen zere arm van mijn gesneuvelde infuus enz! Echt een leuk dagje dus... Tevens ook nog productief, want heb samen met mijn moeders een kerstboom en wat spullen in huis gehaald, 2 games voor de wii gebrand en met mijn broertje op pad geweest...

En dat terwijl me eigen zustertje vandaag en vannacht heel niet bij me was, gelukkig komt ze vanavond weer langs, en wie weet blijft ze wel slapen, wat heb ik toch een leuk zustertje aan de haak geslagen! =)

6 reacties:

Tamara M. zei

Je boft er maar mee;)

Maar eh, hoezo niet sporten en niet naar school? Het doel van thuisinfuus is toch juist door kunnen gaan met wat je normaal doet? Tenzij je dat neit aan kan natuurlijk:P Maar sporten doe ik altijd wel gewoon hoor, anders verslap ik ontzettend in die drie weken en dat wil ik niet! Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen...
Heb t trouwens ook nog nooit gehoord, dat het niet mocht.

xxx Tamara

Anoniem zei

Laat jij je maar lekker verwennen door die privé-verpleegkundige van je,groooooot gelijk ;-)

Beterschap en groetjes,Kitty

Yehudith zei

Vervelende dagen weer :S. Je boft maar met haar!! Gelukkig gaat het nu weer wat beter.

Heb je trouwens geen contact met de thuiszorg van Apeldoorn? Ook wel logisch opzich... je hebt natuurlijk geen PAC en verwisselen doe je zelf.

Ik duim voor je dat dit infuus langer blijft zitten!

Xx, Judith

Anoniem zei

Hey

Wat een nare dagen heb je achter de rug. Gelukkig maar dat het nu wat beter gaat, hopelijk blijft dat ook zo. Fijn dat je vriendinnetje zo'n steun voor je is.
He succes met je infuus en de rest, hopelijk bijft ie nu langer zitten!

XxX Linda

Remke zei

Je hebt geluk met zon lief zustertje.. Ik hoop datje snel weer opknapt..
liefs xx Remke

Unknown zei

Hey Mik,

Ik wil jou en Natas even fijne dagen wensen en een gezellig en knus 2009 samen. Je boft maar met zo'n meid.

kusje....